logo roby

RoBy - Roboții împotriva hărțuirii

Robotics Versus Bullying – RoBy 612872-EPP-1-2019-1-IT-EPPKA3-PI-FORWARD

Proiect finanțat de programul Uniunii Europene Erasmus + pentru a promova o abordare inovatoare a predării roboticii și codării ca formă de prevenire a agresiunii și îmbunătățire a relațiilor în clasă pentru elevii cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani.

Perioada implementării: Ianuarie 2020 – Decembrie 2022

Grupuri țintă:

  • Cadre didactice – îmbunătățirea pregătirii acestora cu abilități tehnologice și abilități psihopedagogice inovatoare în domeniul roboticii
  • Elevi – îmbunătățirea abilităților sociale, înțelegerea comportamentelor pozitive în situații de conflict, reducerea agresivității

Obiective:

  • Promovarea unei abordări universale pentru un proces de învățare bazat pe utilizarea “roboților” și pe colaborarea între colegi, ca instrumente de prevenire a hărțuirii și de sprijinire a incluziunii sociale;
  • Robotica educațională și colaborativă, împreună cu activități non-formale și bazate pe joc, contribuie la îmbunățirea abilităților digitale și învățarea STEAM ale elevilor (6-12 ani);
  • Propunerea unei politici Europene comune și noi, care demonstrează integrarea competențelor TIC în paralel cu promovarea valorilor prosociale în educație și în rândul elevilor.

Priorități:

  • Promovarea abordărilor inovative și trans-disciplinare pentru o predare STE(A)M în educație
  • Promovarea dezvoltării profesionale a personalului și lucrătorilor tineri în domeniul metodologiilor TIC
  • Facilitarea și validarea învățării non-formale și informale și a interacțiunii acestora cu modalitățile de educație formală
  • Îmbunătățirea succesului tinerilor, în special a celor aflați în risc de părăsire timpurie a școlii
  • Revizuirea și îmbunătățirea profilului profesional al profesiilor didactice

Activități:

  • Crearea unei rețele de organizații educaționale active în domeniul prevenirii hărțuirii
  • Dezvoltarea unui cadru psiho-pedagogic și bune practice adaptate
  • Instruire pentru formatori și pentru cadrele didactice
  • Ateliere de lucru pentru beneficiarii direcți (diseminare la nivel national)
  • Dezvoltarea unei curricula universitare despre prevenirea hărțuirii prin intermediul roboticii prosociale
  • Recomandări de politici

Parteneri:

ISTITUTO COMPRENSIVO DI BOSCOCHIESANUOVA - POLO EUROPEO DELLA CONOSCENZA (Italia) – coordonator

CONSEJERIA DE EDUCACION DE LA JUNTA DE CASTILLA Y LEON (Spania)

PANEVĖŽIO RAJONO ŠVIETIMO CENTRAS (Lituania)

MAKE IT BETTER - Associacão para a Inovacão e Economia Social (Portugalia)

TÜRKİYE CUMHURİYETİ MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI (Turcia)

FRIENDS OF EDUCATION (Republica Macedonia de Nord)

UNIVERSIDAD DE BURGOS (Spania)

STOWARZYSZENIE ARID (Polonia)

ASOCIAȚIA SINAPTICA (România)

KITE - Kino Information Technology Education (Bulgaria)

CLEMENTONI S.p.A (Italia)

Robotica împotriva hărțuirii” are ca scop prevenirea hărțuirii începând cu primii ani de școală, prin intermediul utilizării unor strategii educaționale și pedagogice inovative, bazate pe utilizarea roboților într-o manieră cooperativă și într-un mediu co-constructivist.

Prin asocierea dintre inovare, socializare, învățare, educație, lucrul în echipă și învățare practică în domeniul educației asistate de roboți, elevii încep să devină atenți în ceea ce privește prevenirea hărțuirii, inclusiv a celei cibernetice. Pentru aceasta este abordată educația în grup, ca strategie pentru incluziune, într-un mediu educațional familiar.

Proiectul urmărește să abordeze atât domeniul școlar, cât și învățământul superior, prin implicarea cadrelor didactice în cursuri care să le dezvolte competențele digitale și să le ofere capacitatea structurării unor activități trans-disciplinare folosind roboți și TIC pentru a preveni hărțuirea și a promova incluziunea.

Activitățile pe care le vor dezvolta cadrele didactice sunt fundamentate pe învățarea colaborativă folosită în mod non-formal și în tehnicile bazate pe joc. Inovarea și trans-disciplinaritatea sunt valorile de bază ale proiectului deoarece cadrele didactice se confruntă, în activitatea zilnică, cu nevoia utilizării unor tehnici incluzive și cu provocările incluziunii sociale. Deoarece aceste nevoi sunt concordante cu interesele decidenților implicați în proiect, avem ambiția creării și propunerii unei politici publice europene/ internaționale, ca o demonstrație a posibilei integrări a competențelor TIC în educația pentru valorile prosociale.

Prin urmare, parteneriatul va dezvolta module de instruire dedicate cadrelor didactice, astfel încât acestea să dobândească sau să-și dezvolte competențe necesare creării de activități educaționale care să implice roboți, ca intrumente principale pentru crearea, la nivelul copiilor a unei atitudini anti-hărțuire. Pentru obținerea unui impact efectiv, partenerii din proiect vor lucra atât la nivelul fundamental al educației, cât și la nivelul decidenților. Vor fi implementată o fază de pilotare destinată cadrelor didactice, școlilor și altor instituții (universități, centre de formare, decidenți de la nivelul politicilor publice) cu recomandări specifice și propuneri de curricula. Obiectivul final al parteneriatului este crearea unei rețele internaționale de instituții dedicate prevenirii hărțuirii prin metode inovative.

Pe durata implementării vor fi organizate sesiuni de instruire online, disponibile la adresa https://www.roboticavsbullismo.net/en/european-training-course-2/

După sesiunile online vor fi organizate module de instruire în Polonia, pentru un număr mai redus de participanți, toate cheltuielile fiind asigurate de partenerii naționali.

Pentru informații actualizate despre activități, ne puteți urmări pe pagina de Facebook „RoBy Roboții împotriva hărțuirii

Pentru a intra în legătură cu noi, ne puteți scrie pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

gdpr

copyright erasmus

Acest proiect a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei.